Eindelijk - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jos Vandael - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jos Vandael - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

07 Oktober 2005 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We zijn er.
Door de mist hadden we behoorlijk wat vertraging. De vlucht van London naar Johannesburg was rimpelloos, het eten meer dan lekker, maar slapen wilde niet echt lukken.(gemiddeld een uur of drie)
Op de luchthaven werden we opgepikt door een vreemde man. Met de nodige ochtendgymnastiek raakten we in zijn karretje. Goed dat wij nog lenig zijn. Aan 5500 toeren in derde aan 110 per uur scheurden we over de ring van Johannesburg.

Na enkele heerlijke scones bereiden we ons nu voor op onze eerste werkvergadering. Zometeen van twee tot zes.
We bezoeken het Sacred heart college en nemen de planning van de volgende dagen door.
Het is hier nu fris, ongeveer 18 graden
Een eerste indruk is moeilijk in enkele woorden samen te vatten. Zeer uitgestrekt, stoffig, modern,... De Jacaranda staat volop in bloei.
We logeren in The Cottages, bovenop een heuvel. Schitterend en op en top Britse stijl.
Nu hebben we geen tijd om foto's te plaatsen, maar vanavond laten we het zien.

  • 07 Oktober 2005 - 10:37

    Dirk:

    Hopelijk hebben jullie lenige mensen niet alleen shorts en zwembroeken/badpak mee ??? 18 graden lijkt me nu wel niet overdreven warm.

  • 07 Oktober 2005 - 10:41

    Agnes:

    Het doet deugd om jullie van kort bij en toch verag te kunnen volgen. We leven kompleet mee, maar beleven is natuurlijk nog anders!

  • 07 Oktober 2005 - 10:55

    Jan, Koogo:

    hey,
    pas nu kan ik mentaal een berichtje plaatsen. Linda jij weet wel waarom... Ik ben nu nog steeds aan het wachten op een bevestigende én gerustellende sms van mijn dochter dat ze kan vertrekken uit Nigeria... (Het zijn hier bange momenten want we weten niet of ze haar zullen laten gaan, de 'uncles' )
    maar alles zal wel goed komen. Mannekes hebt ge het strijkijzer mee?
    Bruno hiou het fluitje zoals vermeld bij OVSG op dejuiste plaats en Jean hou die camera steeds bij en archiveer alle beelden zonder censuur...
    Doet goed, ben bijn jullie in gedachten

  • 07 Oktober 2005 - 12:01

    Ellen:

    Hier is t veel frisser, verkeersopstopping, staking,...
    er valt hier ook heel wat te beleven...
    Maar dat is toch niet hetzelfde dan Zuid-Afrika. Posten die foto's!

  • 07 Oktober 2005 - 12:21

    Bob:

    Bedankt voor de sms, Bruno.
    Prettig om jullie te horen.
    Behalve mist en staking, hier de gewone zorgdag, nu in Anderlecht.
    Linda, kan je het nog uithouden met die twee? je sms gisteren sprak boekdelen; ik kon er me zo in vinden.
    have a nice time!
    Bob

  • 07 Oktober 2005 - 15:45

    Georgette:

    Ik kijk uit naar de foto's. Linda, hou je twee mannen in bedwang nu het weekend begint. De goeie naam van OVSG nietwaar!!

  • 07 Oktober 2005 - 19:01

    Christine:

    Fijn dat iedereen behouden is toegekomen. Ik vermoed dat jullie je wel als sardienen in een blikje voelden tijdens de "stevige" rit. Het laat me in ieder geval uitkijken naar andere verhalen.

  • 07 Oktober 2005 - 19:29

    Rolf, Trappenhuis:

    Leuk om jullie bericht te lezen. Ik ben benieuwd naar jullie bezoek aan de Lekang-school in Soweto.
    We zullen uiteraard jullie berichten hier blijven volgen! Succes met jullie reis.

  • 07 Oktober 2005 - 19:36

    Mama:

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen.Ik breng elke dag verslag uit aan Nel.Kusjes van haar en mij zn groetjes van vele Romanzanen. mama

  • 08 Oktober 2005 - 12:22

    Jef:

    Een goede raad: Drink niet te veel, eet niet te veel, rook niet te veel, kijk niet te veel naar mooie vrouwen/mannen, slaap niet te veel. Maar werk hard en vooral amuseer je rot!
    een prettige verdere reis an alle drie

  • 08 Oktober 2005 - 15:26

    Yolande:

    Hey Bruno,
    leer maar heel véél van het zuid-afrikaanse tempo zodat je ons wat adem geeft om in de HGW-cursus op dat zuiders tempo aan de slag te gaan.(terwijl jij zit te genieten, zit ik hier dag 1 uit te schrijven)
    P.S.: ben je dagdagelijkse dosis rilatine vergeten mee te geven aan Linda, maar ik heb alle vertrouwen in Jean en Linda én de zuid-afrikanen dat ze jou in een lagere versnelling doen ageren.
    Geniet van het land, de mensen, de ontmoetingen.

  • 08 Oktober 2005 - 15:52

    Hans, De Op Beide Vlakke Minst Kale:

    Goed aangekomen dus. Fantastisch dat je dat in de lente kan doen. De jacaranda's in bloei schijnen bijzonder te zijn. Breng een boomke of twee mee voor mijn echtgenote. We volgen jullie op de voet. Braaf zijn dus. In ons spionageopzet zijn we dus gelukt daar je blijkbaar de vreemde man in het 5500 toeren draaiende autooke niet herkend hebt. Onze kgb (o.l.v. Piek Botha - herinner u de mail) werkt dus prima. Bij jullie terugkeer verklap ik wie de vreemde man eigenlijk wel was.

    Groeten vanuit Vlaanderen waar het nu zo ongeveer 27 graden is en de tulpkes dus alweer beginnen te bloeien.

    Tot mails.

    Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 63895

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2005 - 23 Oktober 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: