Een dorpje bezoeken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jos Vandael - WaarBenJij.nu Een dorpje bezoeken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jos Vandael - WaarBenJij.nu

Een dorpje bezoeken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Oktober 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we het dorp van de Ndebele bezocht. Bijna 250 km enkel. Toen we vertrokken was het aangenaam zacht: 22 graden. Op de middag ging de temperatuur naar 39 graden, maar het was best te doen.
Bij de Ndebele hebben we de schitterende huizen gezien. Opmerkelijk was wel dat het in de traditionele huizen met een dak van stro veel koeler was dan in de moderne huizen met een dak van golfplaten.
Want ook opvalt is dat overal mensen te voet onderweg zijn, langs de snelweg. Vandaag moesten we een paar keer stoppen voor koeien en geiten op de weg.

Morgen gaan we naar Soweto de eerste twee scholen bezoeken. Soweto is heel uitgestrekt en een stuk chaotischer dan wat we tot nu toe gezien hebben.
Om zeven uur vertrekken we, want we willen de start van de dag met het schoollied niet missen.
Waarom de mesnen hun huizen versieren, weten weten we niet juist. We zoeken het uit.

• 09 Oktober 2005 - 17:23

Lise En Jane:

lise bij het lezen van "geiten en koeien op de weg": moh!
    jane haar reactie: "geiten en koeien moeten in de boerderij!"
    lise wil nog weten waarom die dieren altijd op de weg zijn. In België is dat niet zo.